Skip to content Skip to footer
grafarazzo-visuel-identitet-super-kompetencer-min
Icon

Visuel identitet.

Hvad er visuel identitet?
Grafarazzo

Visuel identitet.

En visuel identitet kan bedst beskrives som virksomhedens ansigt udadtil. Det betyder, at din virksomhed er, hvad omverdenen ser.

En gennemarbejdet visuel eller grafisk identitet definerer samspillet mellem virksomhedens logo, farver, typografi, illustrationer og fotos. Det er altså den visuelle identitet, der giver en virksomhed sin personlighed og adskiller den fra andre.

Grafarazzo er et reklame- og designbureau, som med både faglig skarphed og dyb passion udvikler visuelle identiteter, som sikrer vores kunder et særkende i markedet.

Skal din visuelle identitet virke?

 

Visuelle rammer  

Din grafiske identitet skal være gennemarbejdet, det er dit grundlag for din virksomheds kommunikation, dit ansigt udadtil. Gennemarbejdet og professionelt udtryk giver tillid hos din målgruppe. Fremstå derfor altid ens på dine platforme, hvad enten de er digitale eller analoge. Den samme farve på det samme medie på de samme former i den samme Tone of Voice. 

Nyt eller brugt? 

Et nyt produkt eller ny virksomhed giver anledning til et nyt logo og dermed skal man skabe virksomhedens kommunikation fra bunden. Det nye udtryk skal matche virksomhedens vision, mission og kerneværdier.  

Et redesign af en eksisterende profil / identitet vil kræve arbejde med de eksisterende logo og grafiske elementer. Det kan være et brush-up med en ny font, nyt farverum eller nye grafiske elementer, der opstået med tiden. 

Logo’et er omdrejningspunktet 

Kernen i din visuelle identitet er logo’et. Grafarazzo har gennemtiden designet en del logo’er og at skabe en identitet og et logo er spidskompetencen, samt hele den visuelle identitet der understøtter dette.  

Om det er en person, virksomhed eller et brand der skal have en identitet, så er rejsen den samme. 

Analog og digital identitet 

Første step på vejen til en ny identitet er brevlinjen. Det er visitkort, brevpapir, kuverter, chartekker osv. Det varierer meget i den moderne digitale verden, hvor stort behovet er. Oftest er brevlinjen i dag et mix af visitkort, mail-signatur og papirs template til Word.  

Dette danner grundlaget til emballage, website, webshop og mange andre platforme. 

Det aktive brug af den visuelle identitet 

Når den visuelle identitet er på plads så skal den udrulles. Til dette og for at holde identiten i register ud arbejdes der en designguide eller brandmanual. Denne indeholder guidelines i form af typografi, farverum, former, power grafik, foto koncept, Tone of Voice og meget mere. Dette sikrer at identiteten ikke “skrider” og bliver mudret. 

Grafarazzo tænker den visuelle identitet i detaljen og på platformen, det gør den lettere at implementere fremadrettet.  

Se eksempler på visuel indentitet her

Luk
Hop til top