Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Visuel identitet

Din VISUELLE IDENTITET skal være genkendelig på tværs af alle platforme.
Din målgruppe skal genkende dit brand på alle platforme. Igen og igen. De skal tænke på dig, når de ser dine konkurrenter.

Din visuelle identitet er afgørende for hvor professionelt dit brand fremstår og det er ofte den faktor, der afgør om man vælger dit brand eller andres. Som brand er det vigtigt, da brandet opleves med øjnene og man kender ikke historien eller menneskene bag brandet før dette første møde.
Når dit brand opleves skal det være genkendelig, det skal sende tydelige signaler og give et godt indtryk. Det skal hænge sammen med kommunikationen og det visuelle udtryk. Det skal have en klar og enslydende tone of voice.
Din visuelle identitet skal hænge sammen på tværs af alle platforme, hvad enten de er analoge eller digitale. Om din røde tråd er gul, grøn eller blå spiller ingen rolle. Det, der er vigtigt for dit brand er, at vinde kampen om opmærksomheden.
Dit brand skal repræsentere dit brands værdier gennem kommunikation og visualitet.

Hvad er visuel identitet?

Visuel identitet er logo, farver, fonte og grafiske elementer. Men der skal mere end dette til at skabe hele brandets identitet. Der er også taglines, pay-offs og billedstilen. En flot visuel identitet er ikke fuldendt uden den rigtige kommunikation, hvor det visuelle spiller sammen med budskabet. Tekst og grafik er vigtigt.

Et godt redskab til dit brand er en custom font, der bliver designet specielt til dit brand. Du er den eneste der har denne skrift, så den bliver ensbetydende med dit brand. Når Grafarazzo leverer en visuel identitet vil du modtage et komplet oplæg på hele identiteten. Det vil sige brevlinje, sociale medier, skiltning, kontorudsmykning og andet som kunne være interessant i forbindelse med dit brand. På denne måde kan du lettere tage ejerskab i dit brands identitet og se det som en helhed og udrulningen kan foregå samlet eller i etaper.

Visuel identitet fungerer både internt og eksternt. Eksternt for dine kunder og internt for dine ansatte. Kommunikationen bliver klar for alle med ens farverum, design valg og tone of voice. Internt bliver kommunikation klar for alle i organisationen og dine ansatte vil nemt kunne deltage og blive ambassadører for brandet. Eksternt vil alle kunne afkode dit brand.

Når din virksomhed mangler en ny maskine, vil du også købe value for money. Du køber kvalitet. Det samme skal du også med din visuelle identitet. Derfor er den rigtige partner vigtig. Grafarazzo vil gerne være din partner. Fordi dit brand er vigtigt!

At designe en visuel identitet gøres ikke med bind for øjnene. Det gælder om at kende brandet og sætte sig ind i virksomhedens værdi og kultur. Der skal researches og holdes møde for at lære om brand, marked og målgruppe at kende. Den samme grundighed gælder for nye brands, produkter eller koncepter. At blive hooket op så tidligt i processen som muligt er kun en fordel. Erfaringen er at den kreative proces er bedst, hvis den starter så tidligt som muligt. På den måde bliver alle løsninger vurderet bedst muligt. Tid er vigtig i forhold til udrulning. Der kan være prøver der skal trykkes, navne der skal varebeskyttes, domæner der skal købes, skilte der skal bestilles og meget andet. Derfor er struktur i forhold processen også vigtig. Den holdes der styr på med god planlægning.

Hop til top