Instagram er et godt værktøj til din markedsføring.
Det er nemt at og hurtigt at bruge – tag et billede af dit produkt, skriv en tekst, indeksere med hashtags og tryk upload.
Men … er det nu også så simpelt?
Ja – det er det faktisk, men … du kan selvfølgelig også oppe dit post lidt med disse 4 simple tips.

1. Billedet

Mange bruger billedet som det er, hvilket i nogle tilfælde er ok – hvis billedet er godt!
Men her er 3 step du bør overveje for dit billede:

  • Filtré
  • Beskæring
  • Sammenhænge

Lad os tage dem fra toppen:
Filtré … er fede og kan gøre så meget for et dårligt billede. Styr dine kontraster, farvemætning, effekter omm. Dette bør man bruge med mindre man er tilfreds med sit originale udtryk.
Billeder fra prof. fotografer bør man heller ikke pille ved.
Beskæring … prøv noget utraditionelt flyt personen til siden i billedet jf. det gyldne snit. Få mere baggrund med og derved skab stemning og dybde i billedet.
Sammenhænge … brug det sammen farvefiltre/komposition i dine posts. Det giver en fedt ens udtryk. Man kan også lade flere motiver strække sig over fx. 2-3 eller 9 felter. Kun fantasien sætter grænser.

2. Teksten

Mange tror ikke teksten er vigtig på Instagram – fejl 😮
Den bliver læst og man kan give den ekstra opmærksomhed med fx emojis.
Det der er vigtig for din tekst – er vigtig for din forretning.
Det er ikke muligt pt at linke via Instagram til fx din hjemmeside – dette er kun mulig i din Bio, så derfor bed dine followers/følgere om at læse din Bio. Dette kan skabe trafik til din hjemmeside.

3. Hashtags

#Hashtags er et vigtigt værktøj, når du vil nå personer med interesse i dit billede/produkt.
Hashtags bruges til at indeksere billederne på Instagram.
Derfor er det også vigtigt at skaber dit eget #Hashtag … på denne måde kan dine følgere og andre interesserede hurtigt finde dine posts.
Hashtags fungerer, som et digitalt bibliotek, hvor du nemt kan finde tag-ede posts med bestemte tags – ligesom krimis står i krimisektionen på biblioteket – så står cupcakes under #cupcakes på Instagram.

4. Deling

Husk! At dele din opslag med andre sociale medier. 
Instagram giver mulighed for at dele på Facebook, Twitter og Tumblr.
Del, del, del på denne måde kan du udvide din platform og lave awareness for din Instagram profil på andre medier. Jo flere gange nævnt – jo flere gange husket.

Kom i gang … 😀

Så er det ellers bare med at komme i gang – husk for at lykkes er planlægning vigtig.
Tænk over hvornår og hvad du poster.

Håber disse pointers kan bruges til noget og god fornøjelse!